AYMAZ OYUN

AYMAZ OYUN (Düzyazı şiir denemesi)

Yavru bir kedinin aymaz oyunundan geldim ben

Çetin ve onurlu bir kavganın kedice dilliyle anlatılmıştı öykü

Islak gece ardında unutulurken düşler

Gözler koca bir evreni muştuluyordu  uykusuz akşamlarda,

Sevdası cümle yitiklerin anlatıcısı olmuştu

Yitikler, kalanlar, unutulmakta olanlar

Uykusuz, uykuya aç bir zamanda doğmuşken çocukluğum

Zihin haritamın en kuytu köşesinde yitik

Usulca sokulmuştu mırıltılarıyla kedim,

düşü yitikleri anlatırdı

zihninin ardında kayıp

şehrin büyük intihariydı yaşam,

sokaktan uzak, evcil bir yalnızlıkla sokulururken anılar dedikleri koca gök

evrenleşirken anlam haritamda

ben gezgin bir yolcunun peşinde yeni sınırlara ulaştım

masmavi, kıpkızıl, kapkara ve

değişken

yaşamlara meyilli.

halkların intiharindan gelirdi zaman

savaşlar çağının aç çocuklarıyken bakışlarımız

vavdı simgecisi ben olmanın

biz olmadan ben olmanın,

toplamadan ardını unutkan acıların

uysalca sokulurdu başıyla bakışlarında  aymaz kedim,

gök evrenim kedice dillenirdi o daim.

Erinç BÜYÜKAŞIK

sozunbuyusu tarafından yayımlandı

Yasam tanıklıklar ve deneyimlenen süreçler birikimi. Kendimiz ve diğerleriyle kurulan yaşamın toplamı sözle sınanıyor ve yazıyla sürekli bir öyküye dönüşüyor. Anlattıklarımız arkamız, önümüz ve sobelediklerimiz çoğu kez. Çocukluğa yazılmış uzun bir ağıt belki de.

Yorum bırakın